Thursday 27 September 2012

SEPTEMBER!!!  SYOKNYE...

Apa ada dalam bulan ni?..perggh agak seronok jugak bulan ni,hilang la sikit rasa tension dan sedih.Bulan ni memang bizi sangat,penatnye..tapi syokkk..meh sini aku cerita sikit apa yang terjadi dalam bulan ni...

8.9.2012 :tarikh ni bertahkta pada hari sabtu,dimana hari aku kena ganti hari persekolahan,tetapi aku dan rakan2 kos geografi (6RK3) telah dibawa ke gua tempurung.Kami bukan sahaja belajar teori dalam kelas,tetapi kami juga praktis kan kos kami di luar.kami memang excited gile bila mula2 sampai,tetapi kegembiraan kami bertukar,mana taknye kami ambil pakej ke3,dimana kami akan melalui anak sungai dan tempat yg agak sempit,namun kami terpaksa tukar pakej ekoran hujan mulai turun,disebabkan bimbang air naik dan takut lemas..hehehe.Nak tak nak kami terpaksa ambil pakej 2,dimana kami hanya melalui jalan bertangga...tetapi jalan bertangga pun semput gak la nak naik...namun di gua tempurung kami dapat macam2 pengalaman dan info yg menarik...kami dapt belajar cara pembentukan stalamit dan stalatig...pembentukan batuan(geologi) akibat proses2 luluhawa,dimana adanaya proses larutan,chelasi,pengoksidaan...pembentukan gua akibat dari najis2 haiwan..pada hari ni jugak kami merancang utk ke tmn herba,tetapi tak kesampaian sbb masa kami kesuntukan...

17.9.2012 : tarikh ni paling istimewa,sebab tarikh ni merupakan hari lahir ibu aku..walaupun sambutan tak grand...tetapi tetap meriah....sayang ibu......

22.9.2012 : sekali lagi aku diberitahu tarikh ni aku terpaksa bersekolah,kerana cuti ganti...kami tetapi guru kelas kami memang sporting dan telah menyelamatkan kami...thanks SIR...hehehe..kami telah dibawa ke BUKIT KLEDANG...pengalaman yg sgt menarik,mula2 sampai memang excited gile,tetapi dah mula mendaki perhh perit....semputttt...perjalanan kami mengambil masa hampir 3jam utk sampai ke puncak dimana terletaknya pecawang dan ada air terjun....walaupun perit mendaki tetapi seronok....naik bukit syok jew...bila turun tak bole berhenti kotw....da macam kuda...huhuhu...tetapi paling menyeramkan time balik ada pulak GUARD yg menanti....seram kowt naseb baik tak dikejarnye.....hampeh punye KERA....!!!  penat
balik rumah terus mandi,pakai masker kopi,nak putihkan balik kulit la katakan...bngun tido punggung bengkak ...xbole bngun...sehari tak g sekolah...

29.9.2012 : hari bersejarah utk sekolah aku....pada tarikh ni sekolah aku ada mengadakan HARI ANUGERAH KECEMERLANGAN...memang bizi sangat...cikgu pun xmasuk kelas sangat....walaupun aku tak terlibat,tetapi berdasarkan intai2 dr jauh memang penuh dgn protokol...mana tak nye RAJA MUDA PERAK,MENTERI BESAR pakat nak datng pulak....nampak memang grand...teringin nak menghadiri...

banyak juga kenangan bulan September ni....ada kenangan gembira ada juga yg sedihnye...tp buang yg keruh ambil yg jernih....lepas ni kembali fokus pada study...3.10.2012 ada trial exam...bulan november ada final exam(sem 1)...takuttt!!!! hope geng 6RK3 dpt pointer yg tinggi....

No comments:

Post a Comment